- Objednávky na tovary a služby je potrebné vystaviť najneskôr do 31.10.2022.
- finančne prostriedky na pracovné cesty je potrebné vyčerpať najneskôr do konca novembra (dátum ukončenia prac. cesty najneskôr do 25.11.2022)
- vyčerpaná suma nesmie presiahnuť celkovú sumu pridelených financií na grant UK
- pri čerpaní je potrebné riadiť sa plánovaným rozpočtom (t.j. rozpočtom, ktorý bol v žiadosti), tak aby sa nepresiahli sumy, ktoré boli plánované na jednotlivé položky (cestovné, materiál, služby) a zároveň sa nesmie presiahnuť celková pridelená suma na grant (zväčša 1000 EUR).
- príklad: plánovaný rozpočeť v žiadosti bol na sumu 1500 EUR (500 EUR cestovné, 500 EUR materiál a 500 EUR služby) pričom pridelená suma na grant je 1000 EUR. Maximálne teda môžete minúť 1000 EUR a tak je potrebné upraviť rozpočet napr. na (500 EUR cestovné, 400 materiál a 100 služby). Ak by ste však potrebovali navýšit nákup materiálu na 800 EUR, tak je potrebné požiadať o zmenu rozpočtu, keďže v plánovanom rozpočte v rámci tohto príkladu je suma na materiál len 500 EUR - dôležité teda je aký máte limit na danú položku v plánovanom rozpočte grantu t.j. ak by ste mali na materiál plánovaných napr. 1100 EUR môžete celú pridelenú sumu 1000 EUR minúť len na materiál bez toho, aby ste museli žiadať o zmenu rozpočtu.
- zmena rozpočtu - v prípade, že chcete čerpať financie inak ako je to v rozpočte, je potrebné zaslať žiadosť o zmenu rozpočtu s odôvodnením na rektorát. Zaslanie žiadosti vopred konzultujte s Mgr. Škojcom: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.. Možete použiť tento vzor žiadosti o zmenu rozpočtu.
- Riešitelia, ktorí končia, prípadne prerušujú štúdium v roku kedy riešia grant UK, musia finančné prostriedky pridelené na GUK minúť ešte pred obhajobami prípadne pred prerušením štúdia t.j. pokiaľ sú evidovaný v AIS.
- v publikáciách, ktoré vzniknú s prispením prideleného Grantu UK musí byť uvedený názov vedeckého projektu a jeho číslo
Pri nákupoch tovaru a služieb v zahraničí je potrebné rátať s dodatočným zaúčtovaním DPH, ktoré sa uskutoční až na ďalší mesiac po zaúčtovaní faktúry v účtovnom systéme. Odporúčame preto zahraničné nákupy zrealizovať v dostatočnom predstihu.
Objednanie tovaru a služieb
Objednávky vystavujú sekretárky na jednotlivých katedrách.
Pred vystavením objednávky je potrebné vyplniť kontrolný list
V kontrolnom liste je potrebné vyplniť aj prvok ŠPP, finančné stredisko, zdroj a funkčnú oblasť. Potrebné údaje nájdete v uvedenom zozname:
Na jednotlivé tovary a služby sú vysúťažené firmy v rámci UK od ktorých sa prednostne nakupuje.
Zoznam dodávateľov nájdete na stránke PRIF UK - Referát verejného obstarávania (Excelovský súbor s dodávateľmi)
V prípade, že tovar, alebo službu nevedia zadovážiť vysúťažené firmy na UK, je potrebné urobiť prieskum trhu pri zákazke s nízkou hodnotou na 3 rôzne firmy.
Pri čerpaní finančných prostriedkov Vám odporúčame pridŕžať sa:
- témy a cieľov, ktoré ste v Žiadosti o GUK plánovali naplniť a položiek v schválenom rozpočte, aby nevznikli neoprávnené výdavky
- Zásad udeľovania Grantov Univerzity Komenského v Bratislave
- Listu riešiteľom
Zodpovednosť za použitie financií: Za účelné použitie pridelených finančných prostriedkov plne zodpovedá mladý vedecký pracovník a o ich využití nemôže rozhodovať fakulta ani pracovisko. (Smernica čl. 9 bod 6)
Čerpanie finančných prostriedkov vykážete v Záverečnej správe v on-line systéme na stránke RUK Finančné prostriedky pridelené na grant UK je možné čerpať iba v lehote do 13.12.2022 a tlačenú verziu záverečnej správy je potrebné odovzdať na RUK do 31. decembra. (bližšie info v sekcii Záverečná správa)